Saturday, May 14, 2011

Angin, sampaikan salam RINDUKU pada ayahnda serta ibunda tersayang!

Rinduku pada mak + wea (panggilan utk ayah) sudah tidak keruan lagi. Bukan tidak mahu pulang, namun apa kan daya, rezeki, masa, serta kelapangan masih jua belum tiba. Kekangan kewangan merupakan perkara terpenting buat masa nie. Bukan aku lupa kampung, bukan aku ayahnda serta bonda, bukan aku lupa BUDU di cicah dengan pucuk paku beserta ikan goreng.rinduuunya nak makan semua makanan kegemaranku.Takpe, SABAR!! tiba masanya aku akan balik...nak kata tak berduit sangat tak ada laa...tapi cukup2 aje utk anak2. Insyallah, tiba masanya nanti kami akan pulang wahai ayahbonda.

Semua kerja sudah tak keruan jadinya. Demotivated!!! . Aku masih punyai ibu, so, apa jua masalah boleh bercerita dan rujuk mak di kampung, tp apa jadik pada orang yang sudah kehilangan mak ??contoh terdekat suamiku sendiri, mesti menitis air mata setiap kali rindu itu datang...sob sob sob,actually aku sgt kesian dan sedih dan sebak hati ini bila terkenangkan arwah mak mertua aku nie,dulu arwah rajin datang umah kami,bila dia teringat cucu dia mesti smpi laa ke umah kami. Tapi sekarang?? huhuhu, tiada siapa lagik tempat suamiku bercerita duka laranya, dulu arwah mak laa tempat dia mengadu nasib, sekarang? aku yang masih ada mak perlu dan harus bersyukur dan menghargai masa yang ada bersama mak yang tersayang... 

No comments:

Post a Comment